Autogenní trénink

Autogenní trénink neboli autohypnóza je metoda vhodná pro seberelaxaci a pozitivní programování sebe sama. Výhodou je, že zabere pouze několik minut a přitom je skvělým osvěžením, které můžete použít kdykoliv během dne.Ideálně 3-4 cvičení denně.

Autogenní trénink

Postup: lehněte si na záda na pohodlné místo, nebo se posaďte tak, že budete moci uvolnit končetiny. Po zaujmutí této polohy se 10x zhluboka nadechněte a prociťujte narůstající uvolnění, zejména při výdechu. Po dokončení této fáze zavřete oči  a nasměrujte je nahoru tak, abyste se dívali na své čelo jakoby zevnitř. V tomto stavu si projděte tělo od špiček až po vršek hlavy. Vždy když dojdete k další části těla, dejte ji jemný pokyn, aby se zklidnila, zbavila napětí, uvolnila a mírně zahřála. Takto postupujte od prstů u nohou, kotníky lýtka, kolena, stehna, třísla, boky, hýždě, bříško, hrudník, krk, ramena, záda, ruku, předloktí, dlaně, prsta, lebku, oči, čelist, ústa až k jazyku. Jakmile se celkově uvolníte, můžete začít používat některé afirmace. Můžete mít vytvořené vlastní nebo používat obecné. Příklad:  Každý den se mi daří lépe a lépe.

Každým dnem se stávám štíhlejší.

Během cvičení si můžete mozkový aktivátor (afirmaci) opakovat 20 – 100x. Vytváříte si tím nový pozitivní návyk- návyk metapozitivního myšlení.