Ideální trasy

Chcete-li aby vás Nordic Wwalking opravdu těšil a přinášel vám po dlouhou dobu radost, je dobré věnovat trochu času plánování tréninkových tras. Optimální terén umožňuje plynulou chůzi po delší dobu, cestou pokud možno bez překážek jako jsou kořeny, velké kameny, spadané větve. Je dobré najít si trasu, která vám opravdu sedne, protože pak jste schopni trénovat, i když se vám některý den moc nechce (a že takové dny občas jsou).

Ideální trasy pro Nordic Walking

Na začátek je dobré stanovit si takový okruh, kterým budete chodit ve všední dny. Ideální je, když začíná a končí u vašeho domova a má délku mezi 5 až 7 km. Postupně pak můžete délku přidávat. Tento okruh můžete po nějakém čase (4-6 týdnů) změnit.Nepouštějte se ale na rušné silnice nebo cesty, dojděte alespoň do parku.

Druhá tréninková trasa by se dala nazvat "víkendovou". Pokud chodíte 3x týdně po běžné trase, pak tato víkendová by měla být alespoň dvakrát tak delší, případně můžete vyrazit i na celodenní trasu, třeba do hor, hlavně na čistý vzduch a ven z města. Při výběru trasy je vhodné zamyslet se také nad tím, jaká destinace vám vyhovuje.

Chcete být na trase sami, nebo vám nevadí potkávat lidi (a že jich v našich horách potkáte mnoho). Potom si ujasněte, jak hodně kopcovitý nebo rovinatý terén vám bude vyhovovat a jestli nějaké úseky povedou i po asfaltové cestě.