Pro hubnutí

S pravidelným provozováním Nordic Walkingu (alespoň 3x týdně 40 minut) se Vám podaří ve velmi krátkém čase upravit svoji váhu směrem dolů. Spotřeba energie při NW významně stoupá, spalujete až 400 kalorií za hodinu (ve srovnání s orientačním údajem 280 kaloriemi za hodinu při normální chůzi). A když ještě 2x týdně zařadíte určitou formu posilování, ať už doma nebo v posilovně uděláte pro své zdraví  to nejlepší. S pravidelným posilováním a NW totiž nebudete ztrácet svalovou hmotu ale opravdu jen tuky. A takových 5 kilogramů tuku, které se ztratí z Vašeho těla už bude opravdu znát.

Pro hubnutí

Své hubnutí můžete ještě podpořit užíváním doplňků podporujících redukci nadváhy.

CLA - konjugovaná kyselina linolová. Působí cíleně a je to všestranně užitečný doplněk. Pomáhá odbourat přebytečný tuk, ale zároveň chrání svaly. CLA je naprosto bezpečná látka, kterou se jen těžko předávkujete. Kapsle CLA , které jsou u nás běžně na trhu, jsou vyrobeny ze slunečnicového nebo lněného oleje.Ve stravě se CLA nejvíce vyskytuje v másle, hovězím mase, sýru, jogurtu.Účinky:

  • zvyšuje výdej energie
  • zvyšuje schopnost tvorby svalů
  • celkově snižuje cholesterol
  • tlumí růst tukové tkáně, především v oblasti pasu
  • zvyšuje rychlost metabolismu – i v noci, kdy rychlost spalování klesá
  • mírní pocity hladu, tlumí potřebu se přejídat
  • podporuje imunitu
  • zvyšuje aktivitu inzulinu

Doporučená denní dávka CLA pro bežnou populaci je pouhých 100-300 mg denně. Ale pro rychlou a účinnou redukci je toto množství naprosto nedostatečné. Účinná dávka je 1500 až 2000 mg denně. Upozorňujeme, že ani při dlouhodobém užívání není tato látka návyková nebo nebezpečná. Jediné, co by Vás možná mohlo odradit je poměrně vyšší cena , kterou zaplatíte, protože máte také větší spotřebu kapslí CLA.

Karnitin - je specifickou aminokyselinou podporující odbourávání tuků v lidském těle.
Je významnou lipotropní látkou, užívanou při redukčních dietách a hubnutí vůbec. Pomáhá výrazně zvýšit tvorbu energie z tuků.
Karnitin je významným spalovačem tuků, umožňuje zvýšený fyzický výkon a působí i jako mozkový stimulátor (energizér i antistresor současně) při velkém fyzickém nebo psychickém zatížení, zpomaluje a oddaluje pocit únavy. Navíc má blahodárný vliv na ochranu sdrečního svalu.
Účinek L-karnitinu spočívá v přenášení mastných kyselin do svalových buněk, kde dochází k jejich spalování na energii.
L-Carnitin se řadí mezi spalovače tuků, které efektivně působí i při nárazovém užití.
Carnitin nemá negativní účinky, je biologicky přirozený (l-karnitin je tělu vlastní látkou).

L-Karnitin je vhodný pro:

  • řešení problémů s nadváhou, hubnutí, redukci podkožního tuku
  • stimulaci aktuálního výkonu
  • energizaci organismu a oddálení únavy
  • osoby se srdečními potížemi a vegetariány
  • zlepšení spermatogeneze
  • podporu redukční diety a "rýsování"


Minimální účinná denní dávka je 300mg čistého l-karnitinu (440mg karnitin-tartrátu). Obvykle se používá dávkování 300-1500mg dlouhodobě.
V některých případech rýsovací diety se pro rychlejší úbytek tukové tkáně doporučuje až 2g denně, rozloženo do několika menších dávek.
Spolu s L-Carnitinem je možné (zvláště při dietách zaměřených na celkové hubnutí) užívat i jiné spalovače tuku, např. Pyruvát, HCA.

Toto jsou dva základní přípravky, které běžné populaci v naprosté většině významně pomohou s úpravou váhy a ztrátou přebytečných tuků v těle.



A na závěr několik rad pro úpravu Vašeho stravovacího režimu:

  1. Jezte pravidelně 4 – 5krát denně v menších porcích.
  2. Udržujte pravidelný pitný režim (nejméně 2 – 3 litry neslazených tekutin denně).
  3. Dbejte na to, aby Vaše strava byla co nejpestřejší.
  4. Omezte jednoduché cukry (cukr, sladkosti, cukrovinky apod.) a tuky (hlavně ty živočišného původu - máslo, sádlo, škvarky, slaninu, uzeniny), včetně těch skrytých (jako jsou např. tučné maso, smetanové mléčné výrobky aj.).
  5. Zařazujte do své stravy potraviny bohaté na vlákninu (ovoce, zelenina, celozrnné výrobky, luštěniny).
  6. Jednou týdně můžete zařadit tzv. odlehčovací den. Nejvhodnější je ovocný a zeleninový - konzumujte pouze ovoce a zeleninu v množství zhruba 1,5 kg za den. Nezapomínejte přitom na dodržování pitného režimu.
  7. Nehubněte rychle, optimální týdenní úbytek je 0,5 kg, maximálně 1 kg za týden. Při větším úbytku hmotnosti dochází velmi často k jo-jo efektu