Strečink

Po zátěži je strečinkový efekt dlouhodobější a výraznější. Strečinku se lze naučit velice jednoduše. První výsledky pocítíte již za několik málo týdnů.Záleží zde především na uvolněném nepřerušovaném protahování a veškerou pozornost je vhodné soustředit do právě protahované části těla. Při strečinku je nesmírně důležité vyhnout se následujícím chybám:

  • v žádném případě nehmitat
  • pohyb neprovádět trhaně
  • protahovat jen do té doby, kdy ucítíte silnější napětí, ne však bolest
  • dodatečně nedotahovat pohyb
  • zadržovat dech
Strečink pro Nordic Walking

Naopak je důležité dodržovat tyto zásady:

  • nejprve se rozehřát, stačí několik minut svižné chůze
  • sval protahovat opatrně, dokud neucítíte lehké pnutí
  • v této poloze vydržet přibližně 20 sekund
  • krátce sval uvolnit
  • poté ještě jednou sval protáhnout, vtéto fázi se protáhněte o něco dál než v první fázi
  • nezadržovat dech

Po strečinku budete daleko lépe psychicky i fyzicky připraveni na trénink a tím bez přetěžování zvýšíte svůj výkon.